p. (019) 2484705 (toimisto, ajanvaraus) / 040-6216606 (vastaanotto)

Kivuton hammashoito

Näkin Hammashoito on asiakaslähtöisen hammashoidon edelläkävijöitä Suomessa. Meille potilaan eli asiakkaan luottamus on tärkeintä ja pyrimme aina olemaan luottamuksen arvoisia. Olemme ylpeitä niistä kiitoksista, joita olemme saaneet suurelta joukolta potilaita, jotka ovat pitkän pelkäämisen ja epäröinnin jälkeen tulleet vastaanotollemme.

Tutkimusten mukaan yksi suurimmista pelon aiheuttajista on puudutusneula. Taustalla on useimmiten huonot ja kivuliaat muistot lapsuuden hammashoitokokemuksista. Nyt sinun on lohdullista tietää, että moni asia on muuttunut lapsuutesi ajoista ja itse hoitotapahtuma on erilainen kuin silloin kymmeniä vuosia sitten. Esimerkiksi seuraavat asiat ovat muuttuneet

Nykyiset puudutusneulat ovat huomattavasti ohuempia kuin 60 – 70-luvulla, joten itse puudutus ei tunnu niin kuin aikaisemmin.

Poran pyörimisnopeus on nykyisin suuri ( jopa 70 000 kierrosta minuutissa), minkä vuoksi poraaminen tuntuu entistä miellyttävämmältä.

Yleensäkin hammashoidon laitteet ja hoitotuoli ovat tyylikkäitä, korkealuokkaisia ja ergonomisesti oikein suunniteltuja, joten hoitotilanne on tästäkin syystä miellyttävämpi.

Hammashoito voi olla myös miellyttävä kokemus

Kun potilas pelkää hammaslääkärikäyntiä, niin usein siihen liittyy myös muistot vastaanottotiloista, hammashoitokoneista ja laitteista sekä vaikkapa hajuista. Näin potilas yhdistää kielteisen kokemuksen ja tietyt hammashoidon puitteet toisiinsa. Käytännössä käy niin, että entisenkaltainen odotustila, haju tai laitteet muistuttavat vanhoista ikävistä kokemuksesta siten jännitys ja pelko lisääntyy. Jos muistosi hammashoidosta ovat ikäviä ja kielteisiä, niin tule rohkeasti katsomaan miten tilanne on muuttunut.

Tule muuttamaan mielikuvasi myönteisemmäksi, sillä Näkin Hammashoidossa pyrimme aina mahdollisimman miellyttävään hammashoitoon. Myönteisellä ilmapiirillä ja luottamusta herättävällä toiminnalla on silloin suuri merkitys. Pyrimme aina toimimaan niin, että hammashoitoon ei liity kipua. Teemme puuduttamisen mahdollisimman miellyttäväksi rauhallisella puudutustekniikalla ja riittävällä odotusajalla, jolloin puudutusaineella on aikaa vaikuttaa. Käytämme tarvittaessa puuduttavaa geeliä ennen kuin pistämme varsinaisen puudutusaineen, jolloin tapahtuu tavallaan ”tuplapuudutus”

Seuraamme tarkasti reaktioitasi ja pyydämme sinua heti ilmaisemaan, jos tunnet kipuja.

Tarvittaessa hammashoitoon voidaan liittää rauhoittavaa esilääkitystä tai hammashoito voidaan antaa nukutuksessa luotettavan anestesialääkärin valvonnassa.

kivun tunne lisääntyy, kun jännittää. Siksi yritämme löytää sinulle keinoja pysyä rentona. Voit esimerkiksi pyytää rauhoittavaa musiikkia, ottaa jonkin turvallisuutta lisäävän esineen käteesi. Voit itse ehdottaa uusia keinoja rennon olon ylläpitämiseksi.

Tärkeintä on, että itse kerrot häpeilemättä pelostasi ja kipuherkkyydestäsi.

Olemme ymmärtäväisiä ja olemme aina valmiita auttamaan sinua.
Uskomme, että hammashoitokokemuksesi on Näkin Hammashoidossa miellyttävämpi kuin luuletkaan.
Tervetuloa!